Serwis Turystyczny Karpacza

Warto zobaczyć

Apteka Pod Złotą Wagą

Newsletter

Chcesz być na bieżąco z wydarzeniami i ofertami z Karpacza? Zapisz się do newslettera

Rowerowy Karpacz Karpacz

Rower Karpacz Karpacz to wspaniałe miejsce na rowerowe wyprawy. Dzięki swojemu atrakcyjnemu położeniu u podnóża Śnieżki, jest świetnym miejscem wypadowym w Karkonosze, które oferują kilkadziesiąt kilometrów dróg po polskiej i czeskiej stronie, które w dużej części są wyłączone z ruchu samochodowego. Są to trasy górskie, nie należą zatem do najłatwiejszych, jednak wspaniałe krajobrazy, bogactwo walorów przyrodnicznych i przepiękne widoki rekompensują z nawiązką trud włożony w przejazd poszczególnymi trasami.

Karpacz przez wiele lat znajdował się na trasie Tour de Pologne, gdzie zjeżdzali się kolarze z całego świata. Cyklicznie odbywa się także impreza Karkonosze MTB Tour. Okoliczne tereny są znane rowerzystom już od dawna, a od lat 80-tych odbywa się jedna z pierwszych imprez w kolarstwie górskim - Wyścig na Śnieżkę o Puchar Burmistrza Karpacza.

Spośród rowerowych wycieczek przedstawiamy dwie propozycje po Karkonoszach, pochodzące z oficjalnej strony miasta:

Wycieczka na "Przełęcz Okraj"

Start z ul. Konstytucji 3 Maja z przed Informacji Turystycznej. Jedziemy do góry miasta " zielonym" szlakiem turystycznym. Skręcamy w lewo na ul. Obrońców , mijamy z lewej Hotel "Skalny", skręt w lewo w ul. Skalną i cały czas prosto aż skończy się droga asfaltowa. "Zielony" szlak prowadzi nas lasem i łąkami do miejscowości Krzaczyna, w połowie miejscowości skręcamy w prawo i ciągle "zielonym" szlakiem dojeżdżamy do leśniczówki "Jedlinki", tutaj szlak skręca w lewo " my jedziemy prosto. Po dwustu metrach dojeżdżamy do skrzyżowania, skręcamy w prawo i jedziemy lekko pod górę . Po kilkuset metrach dołącza do nas "żółty" szlak i towarzyszy nam do miejsca gdzie do drogi którą jechaliśmy dołącza z lewej strony lekko kamienista droga. Skręcamy w lewo i czeka nas teraz kilometrowy podjazd po kocich łbach, na szczęście niewielkich. Wyjeżdżając na wypłaszczenie rozciąga się po lewej stronie piękny widok na Kowary i "Rudawy Janowickie". Jedziemy cały czas prosto, mijamy małe skrzyżowanie i dalej prosto aż do dużego skrzyżowania, my jedziemy dalej drogą którą jechaliśmy skręcając lekko w prawo. Na trasie coraz więcej pięknych widoków, na ostrym zakręcie w lewo przejeżdżamy nad strumieniem "Piszczak" i jedziemy dalej aż do "Przełęczy Okraj". Robimy odpoczynek przy schronisku turystycznym i ruszamy na czeską stronę Karkonoszy. Po drugiej stronie granicy skręcamy w lewo i asfaltową drogą jedziemy do małej osady "U Kostela", miejsca gdzie stoi najwyżej położony kościół w Czeskiej Republice ( 980m npm. ) Za kościołem skręca w lewo droga otaczająca szczyt "Kravi Hora", to niewielka pętla którą po pokonaniu 3km wracamy z powrotem do osady ale którą warto przejechać ze względu na piękne widoki. W osadzie "U Kostela" jest kilka barów i restauracji gdzie możemy się posilić i ugasić pragnienie. Do " Przełęczy Okraj" wracamy "żółtym" szlakiem, przekraczamy granicę i skręcamy w prawo na "czerwony" szlak. Po krótkim podjeździe ścieżka wjeżdża na szutrową drogę która wiedzie "Grzbietem Lasockim", miejscem z którego roztacza się piękna panorama. Po kilku kilometrach dojeżdżamy do "Rozdroża po Łysociną" gdzie skręcamy w lewo z "czerwonego" na "niebieski" szlak. Teraz czekają nas długie i szybkie zjazdy. Zjeżdżamy do drogi asfaltowej gdzie pozostawiamy szlak i gdzie przecinając asfalt lewo skos przejeżdżamy na tzw. "żółtą drogę". Zjeżdżamy na dół, po ostrym zakręcie w prawo dojeżdżamy do skrzyżowania, jedziemy prosto "żółtym" szlakiem. Gdy po kilku kilometrach "żółty" szlak skręca w prawo my jedziemy prosto aż dołącza do nas "zielony" szlak, którym mijając znane już nam leśniczówkę "Jedlinki" i miejscowość Krzaczyna dojedziemy do Karpacza.
Dystans: 38-40km.

Po Karkonoszach

Start z ul. Konstytucji 3 Maja z przed Informacji Turystycznej. Jedziemy do Karpacza Górnego, przy "Białym Jarze" możemy wybrać podjazd pod "Orlinek" lub łatwiejszą główną drogę. Na szczycie Karpacza skręcamy w lewo na "Drogę Chomontową". Jedziemy przez karkonoski las nie zbaczając z głównej drogi, mijamy po lewej grupę skalną "Zamkowe Skały", przejeżdżamy nad górskimi potokami "Modrzyk", "Borówka", "Granicznik i zaczynamy zjeżdżać do "Drogi Sudeckiej". Zjazd jest dosyć szybki i sporo po drodze luźnych kamieni więc musimy uważać. Skręcamy w lewo i jedziemy do końca "Drogi Sudeckiej", przy parkingu skręcamy w prawo na "niebieski" szlak którym zjeżdżamy stromą, momentami bardzo podziurawioną drogą do Przesieki. Możemy się zatrzymać przy pierwszych zabudowaniach żeby zobaczyć skałę "Chybotek". Zjeżdżamy główną drogą do Ośrodka Wczasowego "Kaliniec", gdzie opuszczamy "niebieski" i skręcamy w prawo na "zielony" szlak. "Zielonym" szlakiem dotrzemy nad "Wodospad Podgórnej" gdzie czeka nas kilka metrów niesienia roweru, ale warto się poświęcić bo miejsce jest warte obejrzenia. Po odpoczynku przy wodospadzie jedziemy "zielonym" szlakiem do Borowic, przejeżdżamy przez miejscowość, "zielony" szlak skręca w prawo, my jedziemy prosto aż do drogi Sosnówka-Podgórzyn. Skręcamy w prawo i po 50 metrach ponownie w prawo na "niebieski" szlak który najpierw prowadzi leśną drogą a po przekroczeniu drogi Karpacz-Sosnówka wąskim asfaltem wśród lasów. Gdy po kilku kilometrach szlak skręca w lewo na opadającą drogę zjeżdżamy do punktu widokowego i "Kaplicy Św. Anny". Przy Kaplicy oprócz podziwiania pięknej panoramy z zamkiem "Chojnik" w tle, możemy napełnić bidony wodą z "Dobrego Źródła". Po odpoczynku wracamy do drogi z której zjechaliśmy do Kaplicy, skręcamy w lewo i jedziemy do Ośrodka "Lubuszanin" przez którego teren biegnie droga która doprowadzi nas do "czerwonego" szlaku. Gdy natrafimy na "Czerwony" szlak kierujemy się w prawo. Najpierw droga biegnie łagodnie , później bardziej stromo pod górę trawersem góry "Strzelczyk". Szlakiem docieramy do ul. Myśliwskiej w Karpaczu gdzie skręcamy w lewo na szlak "zielony" który bocznymi drogami doprowadzi nas do miejsca startu.